Powrót na poprzednią wersję serwisu
Czcionka: A A+ A++
Kontrast: tryb podstawowy tryb czarno-biały z wysokim kontrastem tryb żółto-czarny z wysokim kontrastem tryb czarno-żółty z wysokim kontrastem

Umowa na budowę wiaduktu kolejowego w Łańcucie

W dniu 17 maja podpisana została umowa na budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 Naklik – Leżajsk – Szklary wraz z budową wiaduktu kolejowego w/c linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka.

Nowy wiadukt kolejowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Grunwaldzkiej i Podzwierzyniec. Ze względu na stale wzrastające natężenie ruchu na dotychczasowym przejeździe jest to inwestycja długo wyczekiwana przez mieszkańców województwa. 

Bezkolizyjne skrzyżowanie nie tylko poprawi bezpieczeństwo ruchu, ale także pozwoli na swobodny przejazd pod torami, wyeliminuje korki i znacznie usprawni komunikację. Pod torami będą dwa pasy ruchu (po jednym pasie w każdą stronę), chodnik i ścieżka rowerowa. Wysokość obiektu pozwoli na przejazd samochodów do wysokości 4,60 m. Realizacja inwestycji znacząco poprawi także parametry techniczne drogi, która zostanie dostosowana do obowiązujących standardów dla drogi klasy G. Zapewnione będą też sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże koleją na trasie Rzeszów – Łańcut – Przemyśl.

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A pełnią funkcję Zamawiającego -  PZDW jest liderem, a PKP partnerem realizowanego projektu.

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 36 milionów złotych z czego ponad 9 milionów złotych to koszty ponoszone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Natomiast pozostałe prawie 27 milionów złotych na przedmiotową inwestycję przeznaczy ze środków własnych Województwo Podkarpackie, w tym 2 miliony -  Jednostki Samorządu Terytorialnego:  Powiat Łańcucki, Gmina Miasto Łańcut , Gmina Łańcut, Gmina Czarna, Gmina Żołynia, Gmina Białobrzegi oraz Gmina Rakszawa.

Wśród osób, które wzięły udział w uroczystości podpisania umowy znaleźli się m.in.: Andrzej Adamczyk – Minister Infrastruktury, Kazimierz Gołojuch oraz Piotr Babinetz – Posłowie na Sejm RP, Władysław Ortyl – Marszałek Województwa Podkarpackiego, Jolanta Sawicka - Wicewojewoda Podkarpacka, Jerzy Cypryś - Wiceprzewodniczący Sejmiku Podkarpackiego, Piotr Miąso – Dyrektor PZDW, Magdalena Rak - z-ca Dyrektora PZDW ds. Realizacji Inwestycji, Arnold Bresch – członek Zarządu spółki PKP PLK S.A., oraz przedstawiciel Wykonawcy Grzegorz Bukała – Prezes Zarządu firmy INTOP TARNOBRZEG. Nie zabrakło również przedstawicieli samorządu terytorialnego, którzy współfinansują realizację inwestycji.

To jest bardzo ważna inwestycja, gdyż zabiegano o nią pół wieku. Wielogodzinne oczekiwania samochodów na przejazd sięgają od sześciu do dziewięciu godzin na dobę. Inwestycja umożliwi płynność przejazdu, a co za tym idzie bezpieczeństwa na tym przejeździe – mówił poseł Kazimierz Gołojuch.

To skrzyżowanie było problematyczne od lat 70 XX w. Pomimo wielu prób i protestów, turyści często męczyli się przez zamykane rogatki. Około dwa lata temu młodzi inżynierowie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich wpadli na rozwiązanie, którego wizja tworzy się dziś – powiedział starosta łańcucki Adam Krzysztoń– który wypowiadał się w imieniu partycypujących samorządów.

Nowe skrzyżowanie będzie gotowe w 2023 roku.

Przedmiotem zadania jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz uzyskaniem koniecznych decyzji administracyjnych oraz wykonanie robót budowlanych, w tym m.in.:

  • budowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 o długości około 0,7 km (w tym chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, jezdnia, dodatkowa jezdnia, skrzyżowania itd.) – klasa drogi G,

  • budowa ścian oporowych wraz z konstrukcjami odcinającymi napływ wód gruntowych,

  • budowa odcinka drogi powiatowej nr 1536R (ul. Kolejowa) o długości około 0,28 km

  • budowa wiaduktu drogowego w/c drogi powiatowej nr 1536R (ul. Kolejowa)

  • budowa wiaduktu kolejowego w/c Lk91 Kraków Główny – Medyka

  • budowa drogi gminnej na działce nr 3142 (w miejsce istniejącej drogi wewnętrznej) o długości około 0,2 km oraz przebudowa lub rozbudowa skrzyżowania z ul. Kasprowicza

  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej drogi i linii kolejowej,

  • budowa, przebudowa oraz zabezpieczenie sieci uzbrojenia terenu.

                                                                                                                                                                                                   Tekst: PZDW, UMWP, Foto. UMWP

  


Zobacz również poprzednie aktualności

INTERREG Polska-Słowacja 2021-2027
Inwestycja
Data dodania: 19-04-2024 r.

INTERREG Polska-Słowacja 2021-2027

15 kwietnia 2024 roku została podpisana umowa o dofinansowanie realizacji projektu „... czytaj dalej

komunikat
Komunikat
Data dodania: 15-04-2024 r.

Rozbudowa DW 896 Ustrzyki Dolne - Ustrzyki Górne - projekt koncepcyjny

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie udostępnia w poniższym link... czytaj dalej

komunikat
Komunikat
Data dodania: 10-04-2024 r.

Obwieszczenie WOOŚ.420.16.1.2023.JK.37

OBWIESZCZENIE Działając na podstawie art. 49 i art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwc... czytaj dalej

Zamówienia publiczne
Drogi i mosty
Oferty pracy
Logo Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego